Jamendåså

Med grafisk form som verktyg för kommunikation. Det här är Jamendåså

hej@jamendasa.se
Riddargatan 17 A
114 57 Stockholm
0708 14 04 09
Site Banner

Optimalt grafiskt uttryck

Optimal är rådgivare inom fastighets- och stadsutveckling. Företaget behövde ett tydligare grafiskt uttryck som pratade med Optimals lite okonventionella stil. Jamendåså lät logotyp och grundfärg vara oförändrade men tillförde grafiska element, nya färger samt en ny typografi. Arbetet genomfördes i samarbete med Sandra Greisman på Optimal. Bilderna är hämtade ur Jamendåsås presentation. Allt material på bilderna är inte producerat ännu.

Logotyp och grafisk profil

Startkraft

Startkraft är experter på att hjälpa uppsagda arbetare att hitta nytt jobb. Under hösten 2013 fick Jamendåså i uppdrag att förnya företagets grafiska profil och göra den kraftigare, kaxigare och modernare.

Arbetet genomfördes under fyra intensiva månader i nära samarbete med Startkraft och Benke Carlsson på Publik.

Utgivarna

Logotyp

Utgivarna är en intresseorganisation för publicistiska medieföretag i Sverige. Medlemmar är TV4-gruppen, Sveriges Television, Sveriges Radio, Utbildningsradion, Sveriges Tidskrifter och Tidningsutgivarna. Jamendåså tog fram logotypen i samarbete med Jeanette Gustafsdotter, vd på Utgivarna.

Kolon är ett skiljetecken som betyder ”mer information följer”.

 

Idrottsmässan

Logotyp, grafisk manual.

Skandinaviska Idrottsmässan är norra Europas första och största mässa inom idrott, träning och hälsa.

Jamendåså skapade logotypen och det grafiska uttrycket.

Skandinaviska Idrottsmässan är ett samarbete mellan Malmö Stad och E3 education med start 2014. Uppdragsgivare är Donald Boström AB.

Pontuz Löfgren

Fastighetsmäklare i Kalmar

Pontuz Löfgren, behövde definera sitt varumärke. Jamendåså arbetade med det grafiska uttrycket i logotyp, trycksaker, webb, tidning och i den inledande kampanjen.

Krister Insulander och Carina Christiansen på Publik gjorde det grundläggande värdegrundsarbetet.

Depot Mantorp

Omprofilering av en klassisk handelsplats

Mobilia på östgötaslätten är en av Sveriges första handelsplatser som placerades utanför stadskärnan. Men nu, 30 år senare, var det i behov av förnyelse.

Jamendåså arbetade med namnbytet, varumärket och annonseringen.

Uppdraget kom från Thomas Cassel och Susanne Broman-Kjulsten på Optimal.

Logotyp och grafisk profil

Imant

Imant är ett konsultföretag med seniora rådgivare och ledare av stora projekt i tung industri.

Inför starten fick Jamendåså i uppdrag att ta fram en logotyp och en grafisk profil som kommunicerade  trovärdighet, erfarenhet och som låg i linje med Imants verksamhet: att fungera som projektgeneraler i skärningspunkten mellan den högsta ledningen och produktionen.

Arbetet utfördes i nära samarbete med Publik och Imant själva.

Archive for the 'Varumärken' Category