Jamendåså

Med grafisk form som verktyg för kommunikation. Det här är Jamendåså

hej@jamendasa.se
Riddargatan 17 A
114 57 Stockholm
0708 14 04 09
Site Banner

Trendspaning

Stockholm Globe Arenas

Framtidens arenapublik kommer att vilja ha mer av en totalupplevelse – även bredvid artisterna på scen eller plan. Och en stor del av denna totalupplevelse kommer att vara digital. För att kunna erbjuda det gäller det att satsa och välja rätt redan idag. Detta är en av slutsatserna i rapporten ”På väg mot nya upplevelser” från Stockholm Globe Arenas. Jamendåså formgav den drygt 40-sidiga rapporten i nära samarbete med Publik. Hela rapporten finns att läsa på Stockholm Globe Arenas webb.

Momma, prisdesign

Utgivarna delar ut Mommapriset

Utgivarna delar för första gången ut Mommapriset. Priset lyfter fram Sveriges unika system med ansvarig utgivare. Jamendåså utformade priset som ett klassiskt Bodoni-M (1798) med inbyggd bakåtriktad led-belysning (2015). Skyltgruppen hjälpte Jamendåså med produktionen.

En liten bok om hur du kan vara med och förändra

Naturskyddsföreningen

”Det finns många saker värda att kämpa för. Naturskyddsföreningen vill att vår jord ska vara lika fantastisk för våra barn som för oss.” Så börjar En liten bok om hur du kan vara med att förändra, Naturskyddsföreningens medlemsvärvningsbroschyr i minibokformat. I nära samarbete med Per Bengtson, projektledare på Naturskydddsföreningen, fick den lilla boken ett nytt uttryck som förhoppningsvis hjälper den växande föreningen att få ännu fler medlemmar.

Rissnedialogen i Sundbyberg

En förändringsprocess med de boende i Rissne

Resultatet av dialogen sammanfattades i ett åtgärdsprogram på tio punkter som presenterades  i affischform på Rissne torg den 12 april.

Projektledare i Sundbybergs stad var Filippa Palmgren. Jamendåså formgav det tryckta materialet.

Årets Mäklarprofil

Vandringspris i betong

Årets Mäklarprofil instiftades av Mäklarsamfundet 2011.

Priset går till en person som är en förebild för mäklarbranschen och som har stärkt förtroendet för kåren. Jamendåså formgav priset tillsammans med Molly Bark.

Material i svart betong och bladguld.

Sumpa inte sumpen i Sumpan

Återvinningskampanj

Kampanjaffischer på uppdrag av Sundbybergs stad, målet var att få ännu fler sundbybergare att sortera sitt matavfall.

Jamendåså bidrog med idé, fotoregi och grafisk form i samarbete med Publik. Mats Håkanson tog de fina bilderna.

Rå aluminium och vinyl

Skyltprogram till Sundbybergs stad

Sundbybergs stad behövde ett genomgående manér till skyltningen av sina skol- och förskolelokaler. I lösningen finns även stadsvapnet med för att tydliggöra att det är kommunen som driver verksamheten.

Jamendåså formgav skyltarna i nära samarbete med Janne Spovér på Skyltgruppen.

Archive for the 'Övrigt' Category